Eezy Kevytyrittäjät on vastuullinen ja luotettava kumppani

Eezy Kevytyrittäjät on Suomen ensimmäinen kevytyrittäjäpalvelu. Synnytimme vuonna 2008 suomalaiseen työelämään jotakin aivan uutta ja ennennäkemätöntä: väylän tehdä laskutettavaa työtä ilman omaa yritystä. Alusta alkaen tärkeintä on ollut ihmisten auttaminen ja yrittämisen helpottaminen. Tarjoamme kevytyrittäjille huolettoman mahdollisuuden keskittyä työn tekemiseen totaalisesti. Myös toimeksiantajat voivat luottaa siihen, että kevytyrittäjän asioita hoitaa alan asiantuntevin ja vastuullisin toimija.

Lupaukset täyttääksemme otamme vastuullisen toiminnan tosissaan. Huomioimme toiminnassamme kaikki määräykset ja viranomaisvelvoitteet, jotta kevytyrittäjämme sekä heidän asiakkaansa voivat olla rauhallisin mielin. Huolehdimme palvelujemme käyttäjien palkkojen osalta kaikista laskutuspalveluihin sovellettavista työnantajamaksuista sekä -ilmoituksista. Olemme myös ajan tasalla muutoksista liittyen ohjeistuksiin ja säädöksiin. Esimerkiksi matkakulujen maksamisen suhteen olemme toimineet aina verohallinnon viimeisimpien yksiselitteisten ohjeistusten mukaisesti varmistaen näin, että kevytyrittäjämme voivat olla huoleti.

Olemme vastuullinen toimija yhteiskunnassa

Uusi työ ry:n jäsenyrityksenä osallistumme yhteiskunnalliseen keskusteluun ja sitä kautta ajamme kevytyrittäjien asemaa yhteiskunnallisesti. Edistämme toimialan vastuullisuuden kehittymistä ja toimimme aktiivisesti epäkohtien ratkaisemiseksi. Olemme sitoutuneet toimimaan Uusi Työ ry:n eettisten ohjeiden mukaisesti.

Meille on tärkeää, että myös yhteistyökumppaneidemme toiminnassa näkyy samoja arvoja kuin meillä – rohkeutta, positiivisuutta ja ammattimaisuutta. Valitsemme yhteistyökumppanimme huolella ja vaadimme kumppaneiltammekin vastuullista toimintaa.

Ajamme kevytyrittäjiemme asioita ja teemme kaikkemme ehkäistäksemme väärinkäytöksiä. Meillä on palveluun rekisteröidyttäessä käytössä vahva tunnistautuminen. Tämä tarkoittaa sitä, että tunnusten luomisen jälkeen palveluun tulee tunnistautua pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella voidakseen edetä palvelun käytön kanssa. Vahvalla tunnistautumisella taistelemme myös kevytyrittäjyyden väärinkäytöksiä vastaan; palveluumme ei voi rekisteröityä toisen puolesta, eli työntekijää ei voida palvelumme kautta siirtää kevytyrittäjäksi henkilön sitä itse tietämättä.

Me emme vain lähetä laskuja eteenpäin – me tarkistamme jokaisen laskun niiltä osin, kuin voimme. Näin voimme varmistaa, että lasku lähtee mahdollisimman oikein ja toimeksiantaja saa laskun oikeilla tiedoilla ja kevytyrittäjä palkkansa mahdollisimman nopeasti. Aika ajoin palautammekin laskun kevytyrittäjälle korjaustoiveen kera. Vuosien kokemuksemme ansiosta huomaamme laskuilta myös selkeästi liian alhaisen tuntihinnoittelun ja lähdemme selvittelemään tilannetta kevytyrittäjän kanssa eli varmistamaan sen, että kevytyrittäjä on tietoinen asemastaan sekä ymmärtää oikeutensa ja velvollisuutensa.

Lue lisää toimintamme kulmakivistä vastuullisuuden näkökulmasta ja tutustu tarkemmin Uusi Työ ry:n eettisiin ohjeisiin.

Eezy Kevytyrittäjät kuuluu Eezy-konserniin, jonka tavoitteena on yhteiskunta, jossa kaikille löytyy elämänmittainen mahdollisuus työllistymiseen, ja jossa inhimillisesti johdetut, tulevaisuuskestävät yritykset luovat kasvua Suomelle. Eezyn liikevaihto vuonna 2022 oli 248 miljoonaa euroa ja Eezyn osake noteerataan Helsingin Pörssin päälistalla.